مسلم بیگ زاده

مسلم بیگ زاده

دفتر انشای من...
مسلم بیگ زاده

مسلم بیگ زاده

دفتر انشای من...

بدون عنوان...

چند سالی هست که این عکسارو نگه داشتم، هر از چند گاهی یه نگاهی بهشون می ندازم!

اصلاً قشنگ نیستن ولی خب، جای تأمل داره. نمی دونم شما چه احساسی بهشون داری، اما باید بگم اصلاً از همچین دنیایی خوشم نمی آد. 

یکی دو تا نکته هست، از همون اول بگم بهتره.

1. این عکسا رو از یه سایتی گرفتم که اونم اومده آدرس سایت رو از رو عکسا پاک کرده و آدرس خودشو با اندازه بزرگتر گذاشته و من اصلاً همچین کاری نمی کنم.

2. یکی از عکسا، به دلایل معلوم، اصلاح شده! ببخشید قصد توهین نداشتم؛ از قانون جمهوری اسلامی پیروی کردم.


سال1957 میلادی، شارلوت؛ کارولینای شمالی

دروتی کانتس ، یکی از نخستین دانش‌آموزان سیاه‌پوستی است که توانسته وارد دبیرستان‌هایی شود که پیش از آن صرفا سفیدپوستان را پذیرش می‌کرد. عکس‌العمل‌های سفیدپوستان باعث شد که والدین دروتی تنها بعد از 4 روز وی را از دبیرستان خارج کنند.




اول فوریه 1968 ، سایگون ، ویتنام جنوبی
پلیس ملی ویتنام جنوبی (Nguyen Ngoc Loan )، یک ویت کنگ را اعدام می کند.
عکاس : Eddie Adams




فوریه 1981: مادرید اسپانیا

پلیس نظامی پارلمان اسپانیا را تصرف کرده است. عکاس از بیم توقیف عکس‌ها، نگاتیوها را در کفشش قرار داد





آوریل 1980 ، اوگاندا

یک پسر دچار سوء تغذییه شدید. عکاس این عکس  وقتی که فهمید همان مؤسسه‌ای که از انتشار این عکس به مدت 5 ماه خودداری کرده است ، عکس را وارد رقابت عکاسی کرده است ، بسیار ناراحت شد. وقتی عکس برنده جایزه "بهترین عکس خبری سال" شد ، عکاس  بسیار برآشفت ، چون مخالف برنده شدن در رقابت‌های عکاسی از راه انتشار عکس افراد گرسنه و در حال مرگ بود




نوامبر 1985 ، کلمبیا

یک دختر 12 ساله بعد از وقوع آشتشفشان در میان خار و خاشاک به دام افتاده است ، بعد از 60 ساعت وی هوشیاری خود را از دست داد و فوت کرد.




سپتامبر 1986 ، سان‌فرانسیسکو آمریکا

ضایعات پوستی یک مبتلا به ایدز. این ضایعات پوستی نشاندهنده کاپوسی سارکوما هستند. در شرایطی که مجلات چندان تمایل نداشتند به اپیدمی ایدز بپردازند ، عکاس این عکس با انتشار این عکس ، بار دیگر باعث مطرح شدن نام این بیماری در جامعه شد.




8 ژوئن 1972 ، ویتنام جنوبی

عکاس این عکس به خوبی آن روز را به یاد می‌آورد ، نیروهای ویتنام جنوبی منطقه‌ای را با ناپالم بمباران کردند ، دختر ویتنامی در حالی که فریاد می‌زِد :"بسیار گرم است"،  لباس‌‌های در حال سوختنش را درآورد و بعد آب قمقمه‌اش را روی خود ریخت ، عکاس با دیدن کودکان در حال فرار آنها را سوار اتوموبیلش کرد و به بیمارستان مجاور برد.




می 1969 ، لاندوندری ، ایرلند شمالی

یک کاتولیک جوان در زمان درگیری با نیروهای بریتانیایی. عکاس آلمانی این عکس هانس جورج آندرس ، بعد از یک شب درگیری خیابانی در ایرلند و در شرایطی که پلیس گاز اشک آور شلیک کرده بود ،  پسر جوانی را دید که ماسک ضد گاز بر سر داشت و روبروی دیواری ایستاده  که روی آن نوشته شده :"ما صلح می‌خواهیم" ،  قبل از اینکه گاز اشک‌آور خود عکاس را درگیر کند ، وی فرصت پیدا کرد ، دو عکس از این پسر بگیرد.




دسامبر 1984 ، بوپال هند

جسد کودکی که بعد از نشت گاز سمی از یک کارخانه صنعتی فوت کرده. این عکس ، نماد حرص و آز جهان صنعتی شد.




نوامبر 1993 ، سومالی

مادری فرزندش را آماده خاک‌سپاری می‌کند. کودک به خاطر قحطی فوت کرده است.




سپتامبر 1997 ، الجزیره الجزایر

یک زن در خارج بیمارستانی که مجروحان و کشته‌شدگان قتل عام بنت‌الله به  آن منتقل می‌شوند ، در حال شیون است.




23 ژوئن 2002 ، قزوین ، ایران

پسربچه‌ای در مراسم به خاک‌سپاری پدرش که در جریان زلزله کشته شده است




آوریل 1989 ، آلبانی

یک مرد آلبانیایی در حال قدم زدن در خیابانی در Kukës آلبانی که در آن خشونت‌های نژادی شیوع زیادی دارد. عکاس موفق نشد با این مرد حرف بزند.